Share on facebook
Share on linkedin

Tjänsteförsäljning

Nya tekniska lösningar, som erbjuder mycket låga försäljningskostnader, har gjort lågpristjänster säljbara. Särskilt inom resor och transport har nya möjligheter öppnats upp både för resenärerna och företagen. Uppgradering av biljetter, extrabagage och tillgång till lounge är bra exempel på sådana. Lösningarna som tas i bruk är prisvärda, intuitiva att använda och lätta att ta med till försäljningsstället.

I persontransportbranschen behöver kundernas reseupplevelse ständigt förenklas och förbättras. Eftersom folk inte vill köa för att köpa biljett har vi tagit fram en mobil kassalösning för tjänsteförsäljning som gör att du kan betjäna kunderna där de befinner sig. Lösningen har stöd för de flesta betalningsmetoder och kan användas där du har tillgång till mobildata eller wi-fi.

Lösningen stöder även försäljning från självbetjäningskiosker. Dessa finns i standardutförande eller skräddarsys efter behov.

Visa våra kioskmodeller.

Dame som holder en telefon inne på ett tog

Service och support

Lexit har en välskött och effektiv service- och supportavdelning som ger telefonsupport och servar produkter i vår egen serviceverkstad eller hjälper kunder på plats i deras verksamheter. Om du har verksamhetskritisk utrustning i ditt företag kan vi även ombesörja preventivt underhåll. På vår service- och supportavdelning finns en serviceinriktad koordinator och flera duktiga certifierade servicetekniker.

Äga, hyra & as-a-service

Vi hjälper våra kunder att effektivisera sin drift. Våra lösningar kan kräva investeringar i industriell hårdvara, märkningsutrustning m.m. Om så önskas kan vi erbjuda finansieringslösningar i form av hyra/leasing, hyra kombinerat med ett SLA/serviceavtal och även integrerade as-a-service avtal som kan inbegripa mjukvarukomponenter i lösningarna. Ta kontakt med oss så hjälper vi dig att hitta den bästa lösningen för dina behov.

CEO – LEXIT GROUP KONSERN

Sjur Skjæveland

Skjæveland har vært CEO for Lexit-konsernet siden august 2019. Før han tok over ledelsen av Lexit, var Skjæveland leder for strategi og forretningsutvikling i Orkla Confectionery & Snacks, et av forretningsområdene i Orkla-konsernet. Han har bred internasjonal erfaring fra ulike leder-, rådgiver- og styreroller innen merkevarer, næringsmidler, media, teknologi og management consulting fra blant annet Schibsted og Bain & Co. Skjæveland har en mastergrad i internasjonal business fra Columbia University i New York, samt en bachelor fra Universitet i Oslo i tillegg til å ha gjennomført executive utdanning med IMD.

Mr. Skjæveland has been CEO of Lexit Group since august 2019. Before Lexit, he was Head of Strategy and Business Development at Orkla Confectionery & Snacks, a division of the Orkla Group, the leading FMCG-company in the Nordics. Prior experience includes leadership roles at Schibsted and Bain & Co. He has extensive international experience from different leadership, advisory and board positions in FMCG, media, technology and management consulting. He holds a Master Degree in International Finance and Business from Columbia University in NYC and a Bachelor Degree from the University of Oslo.