Lösningar för fackhandeln

Lexit har många års erfarenhet av lösningar för försäljning mot proffsmarknaden och har sedan start erbjudit handhållna självbetjäningslösningar i den här sektorn. Utvecklingen har gått vidare sedan den första modellen med två raders monoskärmar med artikelnummer och antal. Med dagens högteknologiska lösningar från Lexit ökar du effektiviteten och förhindrar köbildning i din proffsbutik.

Självbetjäning

Våra lösningar kan köras på olika plattformar såsom självbetjäningskiosker, kundernas mobiltelefoner, skräddarsydda skannrar i butiken och RFID-utcheckning, för att ta några exempel. Gemensamt för dem alla är att de är självbetjäningslösningar där kunden sköter all registrering på egen hand. På så sätt kan butikspersonalen använda tiden effektivare genom att hjälpa kunderna ute i butiken i stället för att skanna streckkoder i kassan.

Kunderna får en bättre köpupplevelse, sparar tid och får den extra service de förtjänar.

BYOD (Bring Your Own Device)

Många företag tittar på BYOD-lösningar som innebär att hantverkare och andra proffskunder använder sina egna smarttelefoner i butiker för att skanna varor. Vi har bred erfarenhet av att utvärdera för- och nackdelar med sådana lösningar jämfört med specialanpassade handhållna skannrar. Dessutom har vi en BYOD-lösning som gör att vi enkelt kan lägga upp en app under ditt varumärke i Play Store för Android och App Store för iPhone/iPad. Därifrån kan kunderna ladda ned appen och börja använda den i din butik.

Click & Collect

Vi levererar kompletta självbetjäningslösningar för sömlös varuutlämning.

  1. Kunden beställer varor via appen.
  2. Butiken eller lagret plockar ordern och förbereder den för upphämtning i paketskåp.
  3. Kunden får SMS/e-post med information om att ordern kan hämtas på angivet utlämningsställe. Genom att ange hämtkoden lämnas paketet ut.

Lösningen fungerar fristående eller som en integrerad lösning som kommunicerar med ditt affärssystem.

Service och support

Lexit har en välskött och effektiv service- och supportavdelning som ger telefonsupport och servar produkter i vår egen serviceverkstad eller hjälper kunder på plats i deras verksamheter. Om du har verksamhetskritisk utrustning i ditt företag kan vi även ombesörja preventivt underhåll. På vår service- och supportavdelning finns en serviceinriktad koordinator och flera duktiga certifierade servicetekniker.

Äga, hyra & as-a-service

Vi hjälper våra kunder att effektivisera sin drift. Våra lösningar kan kräva investeringar i industriell hårdvara, märkningsutrustning m.m. Om så önskas kan vi erbjuda finansieringslösningar i form av hyra/leasing, hyra kombinerat med ett SLA/serviceavtal och även integrerade as-a-service avtal som kan inbegripa mjukvarukomponenter i lösningarna. Ta kontakt med oss så hjälper vi dig att hitta den bästa lösningen för dina behov.

andra Kundreferenser