En mann som taster på en telefon stående ved en varebil

Leveranstjänster

Tack vare vår standardplattform för hantering av spårningsdata finns det många lösningar att använda sig av för att få tillgång till varor och tjänster. Lexit har lång erfarenhet av att utveckla olika lösningar för paketspårning, orderleverans och insamling av spårningsdata på vägen till destinationen.

Pick-up Point

Obemannade utlämningsställen har kommit att bli allt vanligare. Fördelarna med upplägget är att köerna i kassan kan kortas ned och tjänsteutbudet breddas samtidigt som personalbehovet minskar och kunderna får en bättre köpupplevelse.

Lexit levererar kompletta lösningar som kan kopplas direkt till ditt befintliga affärssystem, eller lösningar som kan fungera fristående utan att befintliga lösningar behöver ändras. Vi bistår under hela processen och tillhandahåller den rådgivning och de produkter och lösningar du behöver för att stärka köpupplevelsen för dina kunder.

Leveransapp

Har du egna chaufförer som levererar direkt från lager till kund? Med LexTalk App för Android och iOS kan du lasta varorna på lastbil och leverera dem till kund med möjlighet för signering, tidsstämpel för leveranstidpunkt samt eventuell avvikelsehantering i form av bilder eller rapportering till företagsadministrationen.

En telefon foran bilde av en mann som skanner en pakke i en varebil
To telefoner foran et bilde av frossen fisk og skalldyr

Temperaturövervakning av leverans

Ska man leverera med kvalitet är det viktigt att ha dokumentationen i ordning. Vi hjälper dig att dokumentera temperaturkedjan från det att varan lämnar lagret tills att den levererats till kund.

Detta åstadkommer vi med hjälp av olika lösningar för temperaturövervakning. Här har vi allt från sensorer som mäter och rapporterar temperatur och luftfuktighet till passiva taggar som loggar och lagrar data som du kan läsa på din enhet.

Avvikelsehantering

Vi digitaliserar din avvikelseregistrering så att du kan lägga mindre tid på rapportering och mer tid på att undvika avvikelser i framtiden. Med vår molnbaserade lösning för avvikelsehantering kan du enkelt hålla reda på fel och brister. Avvikelser registreras via LexTalk-appen för Android och iOS. Här kan du använda din handenhet för att lägga in kommentarer, ta bilder och rapportera GPS-koordinater.

Service och support

Lexit har en välskött och effektiv service- och supportavdelning som ger telefonsupport och servar produkter i vår egen serviceverkstad eller hjälper kunder på plats i deras verksamheter. Om du har verksamhetskritisk utrustning i ditt företag kan vi även ombesörja preventivt underhåll. På vår service- och supportavdelning finns en serviceinriktad koordinator och flera duktiga certifierade servicetekniker.

Äga, hyra & as-a-service

Vi hjälper våra kunder att effektivisera sin drift. Våra lösningar kan kräva investeringar i industriell hårdvara, märkningsutrustning m.m. Om så önskas kan vi erbjuda finansieringslösningar i form av hyra/leasing, hyra kombinerat med ett SLA/serviceavtal och även integrerade as-a-service avtal som kan inbegripa mjukvarukomponenter i lösningarna. Ta kontakt med oss så hjälper vi dig att hitta den bästa lösningen för dina behov.

NÅGRA AV VÅRA KUNDREFERENSER