Avvikelsehantering
Med vårt system för avvikelsehantering hjälper vi ditt företag att hantera passagerare/kunder på ett effektivt och bra sätt i pressade situationer. Systemet förenklar och förbättrar arbetsprocesserna om fel och avvikelser uppstår. Det kan handla om allt från tekniska problem med transportmedel till bagage som kommit på avvägar. Listan över avvikelser och fel kan tidvis vara lång, något som leder till extraarbete för personalen och olägenheter för resenärerna. Den lösning vi erbjuder kräver varken penna eller papper och skickar enkelt och smidigt kunder/passagerare vidare till buss, flyg, tåg, hotell eller restauranger.
Voucher-modul
Med en bärbar skrivare/stationär kvittoskrivare och en handterminal/telefon skriver du enkelt ut en voucher. Exempel:
- Meal voucher/matkupong
- Tågbiljett för tåg
- Bussbiljett för buss
- Voucher för hotellrum
Modulen består av 3 undermoduler:
- Skriv ut 1-till-1 voucher. Skanna en biljett (flyg-/tåg-/bussbiljett) och skriv ut vouchern via en trådlös skrivare.
- Batch-utskrift av vouchers. Om du har ett stort antal resenärer som behöver varsin voucher kan du skriva ut ett obegränsat antal. Processen är tidsbesparande. Skrivaren kommunicerar med en utskriftskö i molnet som verifierar om det finns några jobb och skriver därefter ut de vouchers som står i kön.
- Skanning av vouchers. När passageraren ska lösa in sin voucher skannar en modul av den. Vouchern registreras som ”använd” och både historik och pris ligger kvar i systemet.
Dessa processer leder både till tidsbesparingar och effektivare rutiner.
Ground Transport Modul
Modulen har tagits fram primärt för flygindustrin och flygbussar. Lösningen är dock så generell att den kan användas även inom buss- och tågbranschen. Här kan exempelvis information om bussen registreras, antal tillgängliga säten resp. barnsäten, registreringsnummer för bussen, telefonnummer till chauffören, ankomstort osv.
Lösningen har en skanningsfunktion som kan användas för att skanna passagerare ombord på bussen. Detta ger en totalöversikt över hur många personer som finns i bussen så att det exakta antalet kan uppges i händelse av nödsituation.
Eurobonus Modul
Modulen gör det enkelt att uppgradera en biljett med lojalitetsprogram utan att behöva gå in i andra system och verifiera passageraren. Vår lösning går att integrera med lojalitetsprogrammet vilket snabbt ger svar på om bonusen är aktiv eller inte. Passageraren måste bekräfta genom att signera på displayen.
Modul för taxi och hotell
Med denna modul går det att skriva ut vouchers för taxi och hotell. Eftersom allt ligger i samma modul kan du effektivt skicka en passagerare med taxi till ett hotell och tillbaka igen dagen därpå. All information, såsom pris, namn och hotellnamn gör att du alltid vet var passageraren befinner sig i händelse av försening.
Hotellösning
Lösningen ger en fullständig överblick över antalet tillgängliga hotellrum i närheten. Vid förseningar eller avbokningar kan du meddela hotellet via webbplatsen om önskat antal hotellrum. Därefter kan hotellet bekräfta eller avslå bokningen.
Passagerarna får en voucher som sedan skannas på hotellet. Vouchern innehåller pris på hotellrummet samt pris på eventuell(a) måltid(er) som ingår. Detta gör att du på ett smidigt sätt kan boka hotell för resande som av någon anledning fastnar på grund av förseningar eller dylikt.
BagTag-lösning
Lösningen är specifikt framtagen för bagagehantering på flygplatser. Om en passagerare inte hinner med planet, men har checkat in, kan personalen vid bagagebandet skriva ut en ny bagagelapp och klistra den ovanpå befintlig bagagelapp. Lappen innehåller ny information om hur passageraren ska resa och om han/hon ska åka via andra flygplatser.
Alla moduler i samma app
Samtliga av modulerna ligger i samma app där tillgången styrs via vårt administrationssystem. Appen kan användas både på handterminal, surfplatta och mobiltelefon. Dessutom kan vi kommunicera via samma enheter till skrivarna som ska skriva ut vouchrarna.
Du får även en översikt över olika rapporter som kan stämmas av med ekonomiavdelningen.
Lösningen används idag av SAS. I synnerhet har voucherlösningen gett effektivare rutiner vilket innebär att personalen har mer tid att hjälpa och kommunicera med resenärerna.
Service och support
Lexit har en välskött och effektiv service- och supportavdelning som ger telefonsupport och servar produkter i vår egen serviceverkstad eller hjälper kunder på plats i deras verksamheter. Om du har verksamhetskritisk utrustning i ditt företag kan vi även ombesörja preventivt underhåll. På vår service- och supportavdelning finns en serviceinriktad koordinator och flera duktiga certifierade servicetekniker.
Äga, hyra & as-a-service
Vi hjälper våra kunder att effektivisera sin drift. Våra lösningar kan kräva investeringar i industriell hårdvara, märkningsutrustning m.m. Om så önskas kan vi erbjuda finansieringslösningar i form av hyra/leasing, hyra kombinerat med ett SLA/serviceavtal och även integrerade as-a-service avtal som kan inbegripa mjukvarukomponenter i lösningarna. Ta kontakt med oss så hjälper vi dig att hitta den bästa lösningen för dina behov.