mange mennesker i en messehall

Lexit Group-mässan 2022: Stora digitala ambitioner i olika branscher

Under årets Lexit-mässa på MEET Ullevaal slog vi på stort och fördubblade mässans storlek för att visa upp det senaste och bästa ur vår portfölj. Tillsammans med våra partners fyllde vi över 400 kvadratmeter med allt från datainsamling, digitalisering, etiketter och märkningslösningar. Temat för mässan var ”Digitalisering och automatisering i praktiken” och den lockade 200 besökare – vilket är nytt rekord.

Tack vare det breda mässprogrammet fick besökarna möjlighet att lyssna på kunder, partners och experter från Lexit, jämnt spritt över dagen.

Stor nyfikenhet kring obemannade självbetjäningslösningar

Mittpunkten i den stora mässhallen var det gedigna utställningsområdet med självbetjäningskiosker och -kassor. Effektiva självbetjäningslösningar blir allt mer efterfrågade, såväl för konsumenter som internt anställda på företag. Intresset för kioskområdet var stort och många nyfikna hade samlats för att titta på lösningar som vi levererat till bland andra Reitan Convenience, Burger King, SAS m. fl.

RFID – ett måste för varuflödet

Som ledande inom RFID har Lexit erfarenhet av många och varierande lösningar. Besökarna fick på mässan tillfälle att se vad Lexit har byggt och utvecklat tillsammans med sina kunder. RFID börjar bli ett måste för att spåra varuflöden, såväl inom inköp, användning som försäljning. Besökarna kunde testa skannrar, skåp och slussar på mässan – och se hur dessa är kopplade till de bakomliggande systemen.

Markem-Imaje – nytillskott på mässan

Efter övertagandet av Markem-Imaje i Skandinavien, som tillkännagavs tidigare i våras, hade vi turen att få med oss flera nya produkter, såsom bläckstråleskrivare, vaxskrivare och folieskrivare – utöver nyheterna om våra stora produktmärkningsmaskiner. Lösningarna väckte stort intresse och är ett gott tillskott i utvidgningen av portföljen inom label och labeling.

Nyheter i portföljen

Även de mest hugade Lexit-kunderna fick göra nya bekantskaper på årets mässa. Besöksregistrering och click-and-collect-skåp är två rykande färska helhetslösningar från Lexit, som under mässan visades upp för första gången. LexVisitor finns som obemannad reception och LexClick&Collect gör det möjligt för restauranger, livsmedelsbutiker och grossister att leverera mat via skåplösningar.

Rekordmånga besökare

Med tanke på de rekordmånga besökarna på mässan kan vi inte annat än att vara både stolta och ödmjuka inför den imponerande responsen. Detta har endast varit möjligt genom aktiv marknadsföring och god dialog mellan säljare och kunder.

Vi ser att de som kommer är väldigt relevanta för våra affärsområden. Det stora antalet besökare visar också hur intresset och relevansen för våra produkter, tjänster och vår expertis ökar. På Lexit är vi stolta över att få arbeta nära kunden och åstadkomma värde genom digitalisering och automatisering i praktiken.

Vi kommer med fler inspel från mässan framöver.