Efter rekordåret i fjol bjöd Lexit Group än en gång in kunder och samarbetspartner till sin mässa på Felix Konferansesenter i Oslo. Även i år kom många deltagare för att titta närmare på nya produkter och lösningar inom Lexit Groups många verksamhetsområden.
– Det här är helt klart den bästa mässan vi anordnat hittills. Vi är mycket nöjda med årets arrangemang, något vi också fått ett kvitto på genom positiv feedback från kunderna. I år satsade vi på att visa upp lösningar där de enskilda hårdvaruprodukterna inte nödvändigtvis stod i fokus utan snarare de totallösningar som de är en del av.
Bland annat visade vi upp självbetjäningsutlåning med Asset Control och Cloud Print som många kunder var intresserade av och ville veta mer om. På andra områden presenterade vi bland annat vår egen digitala märkningskontroll, ny linerless-agentur, automatisk ingredienshantering med Recipe Explorer, Robotmannen pallmärkare från Allprint AB/Svenske Allen, spårning med RFID, SOTI Management och ett stort urval självbetjäningskiosker och retail-produkter.

Professionell bredd satt i system (seminarier)
Nytt för i år är olika seminarier som var spridda under hela mässdagen. Här fanns något för alla smaker och tanken var att visa fram det breda spektret av lösningar som Lexit Group kan erbjuda sina kunder. Vd Lasse Eriksen berättar att konceptet fungerade väldigt bra i praktiken.
– Vi kände oss trygga med att våra seminarier skulle vara av intresse för deltagarna på mässan, något vi fick rätt i. Under hela dagen strömmade kunder och samarbetspartner till som ville delta i en eller flera av dem. Många av de lösningar som presenterades under seminarierna fanns även utställda i mässområdet för att kunderna skulle få ännu bättre inblick i lösningarna efteråt. Här gick det att testa produkterna fysiskt efter den teoretiska genomgången, vilket var mycket uppskattat bland kunderna.
Svein Lauritsen håller också med om att seminarierna blev en klar succé.
– Vårt nya seminariekoncept fick ett mycket positivt mottagande. Här fanns något för alla smaker så att kunderna enkelt kunde välja det de ville delta i. Vi hade valt ut de olika temana noga i förväg för att ligga i tiden och därmed vara av intresse för framtida lösningar bland våra kunder. Det nya konceptet bidrog också till ett effektivt flöde i mässlokalen där det hela tiden var lätt att få tag i någon av våra medarbetare. Det blev ett slags rullande schema där de som ville titta på lösningar och prata med våra säljare kunde göra det i lugn och ro, medan andra var inne på seminarier för att förkovra sig i ett särskilt tema.

Vägen framåt
Årets mässa gav bra svar på flera fronter. Det nya seminariekonceptet föll mycket väl ut samtidigt som både kunder och säljare på Lexit Group formulerade nya lösningar och mål för framtiden. Mässgeneral Svein Lauritsen har planen klar för hur mässan ska utvecklas och bli ännu bättre nästa år.
Vi är över lag mycket nöjda med årets mässa. Seminariekonceptet är något vi helt klart vill fortsätta med kombinerat med ännu större fokus på lösningar och demonstrationer av dem. Vi hoppas att årets mässa ska ge kunderna mersmak och ser redan fram emot nästa tillfälle då vi träffas för professionellt utbyte och relationsbyggande.


Tack till alla er som besökte mässan!
Vi ses igen i 2022.