en hånd som reparerer en pos kasse

Service och support

Lexit har en välskött och effektiv service- och supportavdelning som ger telefonsupport och servar produkter i vår egen serviceverkstad eller hjälper kunder på plats i deras verksamheter. Om du har verksamhetskritisk utrustning i ditt företag kan vi även ombesörja preventivt underhåll. På vår service- och supportavdelning finns en serviceinriktad koordinator och flera duktiga certifierade servicetekniker.

Trygghet med serviceavtal

Med ett serviceavtal prioriteras ditt företag vilket skapar förutsägbarhet så att ni får möjlighet att fokusera på kärnverksamheten. Kontakta oss för ytterligare information om detta låter intressant.

Supporttelefon +46 (0)8-534-707 80

Om det gäller ett befintligt ärende vill vi be dig ha ärendenumret till hands. Ärendenummer ska följa med varan när serviceärenden skickas eller lämnas in. Det går även att mejla för att beskriva eventuella problem som behöver lösas. Du får då ett svar med ärendenummer och instruktioner för hur ev. utrustning ska skickas in. Ärenden övervakas kontinuerligt och du tilldelas en ansvarig tekniker som följer upp ditt ärende.

person som taster på et skjermbrett

Serviceportal

Som kund har du tillgång till vår egenutvecklade serviceportal. Här kan du enkelt lägga upp serviceärenden och följa status för dina aktiva ärenden. Du kommer också att kunna kommunicera med vår koordinator och/eller ansvarig tekniker.

Kontakta ansvarig säljare, servicekoordinator, eller klicka här om du inte fått åtkomst.

Auktoriserad servicepartner

Lexit Groups tekniska team är certifierat inom alla våra produkter. Dessutom är vi auktoriserad servicepartner (ASP) till flera av våra leverantörer.