Support

Lexit Group har en välskött och effektiv service och supportavdelning som ger telefonsupport, utför service på produkter inne i vår serviceverkstad eller hjälper kunder ute på plats. 

Om du har verksamhetskritisk utrustning i din verksamhet kan vi även ombesörja preventivt underhåll. Vår service- och supportavdelning består av en serviceinriktad koordinator och flera duktiga certifierade servicetekniker.

Trygghet med serviceavtal

Med vårt serviceavtal kan kunderna vara säkra på att vi prioriterar just deras verksamhet. På så sätt får de en förutsägbar arbetsdag och kan fokusera på sina egna styrkor. Kontakta oss för ytterligare information om detta låter intressant.

Kontakta oss på telefon: +46 (0)31-734 41 00

Vänligen ha ditt ärendenummer framme om det gäller ett redan existerande ärende.

Det går även att kontakta oss via epost support@lexit.se med en beskrivning av eventuella problem som önskas lösas. Du kommer du få svar med ärendenummer och rutiner för hur och vart du skickar produkter till vår serviceavdelning. Vi ser kontinuerligt över ärenden och ansvarig tekniker kommer att följa upp ditt ärende.

Serviceportal

Fasta kunder har tillgång till vår egenutvecklade serviceportal. Här kan du enkelt lägga upp serviceuppgifter och följa status i egna aktiva ärenden. Det går även att kommunicera med vår koordinator och/eller ansvarig tekniker.

Ta kontakt med ansvarig säljare eller servicekoordinator om du inte har tillgång till serviceportalen.

Auktoriserad servicepartner

Lexit Group är auktoriserad servicepartner (ASP) åt Honeywell och Bluebird. För Zebra är vi auktoriserad servicepartner på skrivarområdet. Vi är även så kallad Preferred Partner åt Winmate.

TeamViewer

För fjärrstyrning i samband med support, vänligen ladda ner Teamviewer her eller klicka på ikonen under.